ÖGEBÖĞRENME VE ÖĞRENCİ GELİŞİM BİRİMİ


Bireysel Psikolojik Danışma



ÖGEB BİREYSEL PSİKOLOJİK DANIŞMA SÜRECİ İLKELERİ

Bireysel psikolojik danışma, danışanların (yardım alma talebinde bulunanların) kendilerini daha iyi tanımalarına, duygu/düşünce ve davranışlarını anlamalarına yardım eden, danışanların değiştirmek/geliştirmek istediği alanlar üzerinden ilerleyen profesyonel bir yardım alma sürecidir. Bu süreçte danışanların kendi davranışlarının ve yaşantılarının sorumluluğunu alması beklenmektedir. 

  • Öğrencilerin ÖGEB psikolojik danışma hizmetlerinden yararlanabilmesi için, yardım almaya istekli olması, yardım sürecine etkin ve düzenli olarak katılması önemlidir.
  • Psikolojik danışma hizmetlerinden yararlanmak isteyenlerin 0312 210 71 75 nolu telefonu arayarak; ogeb@metu.edu.tr adresine e-posta göndererek veya birimimize gelerek ön görüşme için randevu alması gerekmektedir.
  • Randevu aldıktan sonra yapılacak olan ön görüşmede, danışanın psikolojik danışma oturumlarından beklentisini ve ulaşmak istediği amacı belirlenmesi sağlanır. Birimimizde çalışan psikolojik danışmanlar danışanların ihtiyaçlarına göre yönlendirme yapabilirler. (Birimimizde danışan sayısında artan yoğunluk nedeniyle liste usulüne geçilmiştir. Bu nedenle birimimizde öncelikli olarak akademik alanda güçlük yaşayan danışanlara öncelik verilecektir; diğer problem alanlarında (kişisel, sosyal vb.) başvuru yapan danışanların ise yönlendirilmesi söz konusu olacaktır).
  • Bütün görüşmeler gizlilik ilkesi çerçevesinde yapılmaktadır. Danışma sırasında paylaşılanlar psikolojik danışman ve danışan arasında kalacaktır.  Gizlilik prensibinin sağlanması öncelikle ÖGEB’in sorumluluğundadır. 
  • Bireysel psikolojik danışma görüşmeleri 50 dakika olup, haftada bir kere gerçekleştirilmektedir. Bir danışanla devam ettirilebilecek maksimum oturum sayısı  12'dir.  12 oturumu tamamladığı halde hala danışma sürecine devam etmek isteyen danışanlar, danışmanın da uygun görmesi durumunda 1 ya da 2 görüşme daha yapabileceklerdir. Aynı danışanın yeniden ihtiyaç duyması halinde ise belirli bir süre ara verildikten sonra sürece yeniden başlanabilir.
  • Danışan acil bir durum olması nedeniyle görüşmeyi iptal etmek isterse, durumunu en az 24 saat önceden bildirmekle yükümlüdür.  Böylelikle o hizmet saati bir başka danışana ayrılabilecektir.
  • Görüşme yapacağı danışanını bilgilendirmeden 15 dakikadan fazla geç kalan danışanın o haftaki görüşmesi iptal edilecektir. Geç kalınan süre 15 dakikadan az ise, görüşme süresinden düşülecektir.  (Örneğin; 14.00’da başlayacak ve 14.50’de bitecek psikolojik danışma görüşmesine, 14.10’da gelen danışan için sürenin uzatılması söz konusu olmayacak, normalde 50 dakika süren görüşme, 10 dakika kısaltılarak 40 dakikanın sonunda bitirilecektir).
  • İkiden fazla görüşmeye gelmeyen ve buna ilişkin bilgi vermeyen danışanın artık danışma almak istemediği düşünülerek, görüşme süreci sonlandırılacaktır ve o danışanın yerine yeni bir danışan alınarak görüşmelere başlanacaktır.
  • Danışanların ihtiyaç duyması halinde, görüşmeler tamamlandıktan en az 1 ay sonra izleme görüşmesi( follow-up) yapılabilir. Bir danışanla en fazla 2 izleme görüşmesi yapılabilmektedir. İzleme görüşmelerinin ardından yine ihtiyaç duyması halinde süreç yeniden başlatılabilir veya süreç tamamen sonlandırılabilir. 
  • Görüşmeler sırasında cep telefonunun kullanılmaması ve kapalı tutulması gerekmektedir.